Αποτελέσματα αναζήτησης

Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

Αθήνα, 21/03/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Μαρία Παπαδοπούλου

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 21/3/2025 4:30 μμ - 7:00 μμ Export event

Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης

 

Μαρία Παπαδοπούλου, εκπαιδευτικός κίνησης, InDancEdu

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο Διεθνές Συνέδριο "Θέατρο & Συμπεριληπτική Εκπαίδευση"

Αθήνα 21, 22, 23 Μαρτίου 2025

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

 

Γλώσσα: Ελληνικά

Θέσεις περιορισμένες
 

Σύντομη περιγραφή εργαστηρίου

Το εργαστήριο "Χίλιες γλώσσες του χορού: Ο χορός ως εργαλείο συμπερίληψης" είναι μια βιωματική εκπαιδευτική δράση που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, με εστίαση στην ποικιλομορφία των μαθητικών πληθυσμών τους. Βασίζεται σε τέσσερα χρόνια εμπειρίας από την υλοποίηση προγραμμάτων καλλιτεχνικής παρέμβασης του φορέα "InDancEdu AMKE" στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, όπως τα “Χίλιες γλώσσες του χορού”, “Χορεύοντας τη Διαφορά”, "zOOming out school / zOOming in diversity”, και “Play it Right: A Dance into Consent and Respect”. Τα προγράμματα αυτά εφαρμόστηκαν από το 2021 και συνεχίζονται με τα ίδια παιδιά, από τη Γ' Δημοτικού μέχρι τη ΣΤ’.

 

Το εργαστήριο θα δομηθεί γύρω από βιωματικές δραστηριότητες και διαδραστικές ασκήσεις, επιτρέποντας στους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν το υλικό στην τάξη τους και να προσαρμόσουν τις δραστηριότητες στις ανάγκες των μαθητών/τριών τους. Η προσέγγιση συνδυάζει καλλιτεχνική δημιουργία με διδακτικές πρακτικές, προωθώντας την κοινωνική συνοχή μέσω της κίνησης και του χορού.

 

Θα παρουσιαστεί ένας «οδηγός» που περιλαμβάνει βασικές ασκήσεις, τους στόχους τους, συμβουλές και παραλλαγές για την εφαρμογή τους σε πολυπολιτισμικές τάξεις. Ο οδηγός χωρίζεται σε: ασκήσεις εισαγωγής, παιχνίδια, βασικές κινητικές δράσεις, τραγούδια, δράσεις με αντικείμενα, ασκήσεις επαφής, πολυτροπικές ασκήσεις και αναστοχασμούς, που ενισχύουν τη δημιουργική έκφραση και τη συνεργασία. Οι ασκήσεις βασίζονται στην κίνηση και σε πολυτροπικές δραστηριότητες που συνδυάζουν χορό, μουσική, εικαστικές τέχνες και γλώσσα, καλλιεργώντας την ενσώματη μάθηση και την κοινωνική ένταξη μέσω του χορού. Ο χορός χρησιμοποιείται ως εργαλείο ένταξης, ενδυνάμωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον όπου τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν τις διαφορετικές ταυτότητές τους και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και αλληλοκατανόηση. Το υλικό διατίθεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, με σκοπό να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς στην εφαρμογή των δραστηριοτήτων τους στην τάξη.

 

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα περιλαμβάνουν την ανάπτυξη κατανόησης της ενσώματης μάθησης από τους/τις εκπαιδευτικούς, την απόκτηση πρακτικών εργαλείων για την ένταξη του χορού στην καθημερινή διδασκαλία, και την ενίσχυση της ενσυναίσθησης μέσα από δεξιότητες διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το εργαστήριο θα διεξαχθεί στα ελληνικά.

Οι συμμετέχουσες/οντες θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα που επιτρέπουν την ελεύθερη κίνηση. Το εργαστήριο περιλαμβάνει ασκήσεις με πιθανή σωματική επαφή.

 

 

Η Μαρία Παπαδοπούλου ασχολείται με την κίνηση, την εκπαίδευση και τη θεραπεία. Αποφοίτησε από την ΚΣΟΤ (2014), το ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ (2016) και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» του ΕΚΠΑ (2023). Ως χορεύτρια, συνεργάστηκε με σύγχρονους χορογράφους και συμμετείχε σε διεθνή προγράμματα (Ίδρυμα Ωνάση, Watermill Center). Από το 2021, διευθύνει τον φορέα «InDancEdu ΑΜΚΕ», που προάγει την ενταξιακή εκπαίδευση μέσω του χορού. Έχει συνεργαστεί με φορείς όπως η Κokoika, το Genderhood και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε ρόλους εμψύχωσης και παιδαγωγικής εποπτείας. Ερευνητικά, ασχολείται με την ανάλυση παιδαγωγικών πρακτικών και διδάσκει παιδαγωγικά στην Επαγγελματική Σχολή Χορού Μοραγέμου. Παράλληλα, προσφέρει ολιστικές σωματικές θεραπείες και εκπαιδεύεται στο πρόγραμμα SME του Body Mind Centering.

 


 

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
  • Συνδιασκέψεις
Έτος
  • 2025 α' τρίμηνο
Πόλεις
  • Αθήνα
Εμψυχωτές
  • Παπαδοπούλου Μαρία
Print

Number of views (373)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Φεβρουάριος 2025»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά