Αποτελέσματα αναζήτησης

The Drama-Theatre Workshop - a Mediterranean model inspired by the workshops of Drama at UQAM, Université du Québec à Montréal

The Drama-Theatre Workshop - a Mediterranean model inspired by the workshops of Drama at UQAM, Université du Québec à Montréal

Αθήνα, 24/11/2012, Εργαστήριο Συνδιάσκεψης 2012, Navarro Antoni Amorós

Event date: 11/24/2012 3:30 PM - 6:30 PM Export event

7η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

«Θέατρο & Εκπαίδευση: δεσμοί αλληλεγγύης»

Navarro Antoni: "The Drama-Theatre Workshop - a Mediterranean model inspired by the workshops of Drama at UQAM, Université du Québec à Montréal"

The Drama-Theatre Workshop
a Mediterranean model inspired by the workshops of Drama at UQAM, Université du Québec à Montréal

Navarro Antoni Amorós
Teacher at the Postgraduates studies Theater and Education (Universidad de Valencia)

 

Workshop 3 hours

Language English (με βοήθεια στη μετάφραση)

 

This workshop will introduce the fundamental components of the dramatization analyzing what are the objectives, content and type of activities which we understand, from our practice, drama-theater workshop with young trainees: spatiotemporal organization, figure of the teacher as artist-educator, brainstorming, flexible interactions of the creative process, the art of the mix of all the elements of the workshop, the teaching of the “contraintes”, etc.

We leave the justification of the “added value” of incorporating drama-theater workshop in school environment as this contribute to the formation of individual knowledge, procedures and values​​, whose ultimate goal is the construction of "self" as a personal project interrelating facets cognitive, creative, physical and emotional.

As for the contents that will raise the essence of drama is the study of personal relationships in various forms of expression (dance, movement, speaking, improvisation, representation) and propose a series of activities that function as metaphors type of our teaching practice for each of the moments of the drama-theater workshop: icebreakers, warm up, focus (dramatization) and feed-back.

Regarding the methodology we will use is practical-theoretical, and elaborates the theory from practice from common reflection. Finally, we offer some suggestions and instruments for assessing and monitoring the work from manuals, files and Internet educational tools that we have created in the Web 2.0.

Antoni Navarro Amoroso (Valencia 1960) has a degree in Hispanic Studies from the University of Valencia, diploma in audiovisual language by UNED and Masters in Teaching of Drama in the UQAM (University of Quebec at Montreal). Language arts teacher since 1984, currently working in the educational advisor of Sagunt CEFIRE (Valencia).While drama-theater specialist coordinator of Graduate Theatre in Education of the UV, has published numerous tutorials, articles on theater magazines, and manuals of literature Itineraris and Workshop skit-Ed Theatre. He has also translated several plays: TU PEUX TOUJOURS DANCER (teen drama) of L.D. Lavigne, and Les Cunyades-LES BELLES-SOEURS (landmark of Quebec literature) by Michel Tremblay. As tallerista teaches courses throughout the Spanish territory and in several European countries, on the teaching of literature, drama in young and Web 2.0 as a teaching tool.


 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2012
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Navarro Amoroso Antoni
Print

Number of views (1797)/Comments (0)

Αρχείο

«November 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
27282930
31
1
2
TiM2-Theatre in Mathematics2

TiM2-Theatre in Mathematics2

Online, 2/11/2025 Greek trainers meeting
34
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
56
Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Πάμε θέατρο ‘Εχθρός του λαού’

Αθήνα, 6/11/2025, Πάμε Θέατρο
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Αθήνα 7-9/11/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ολγα Ορφανίδου, Αρετή Τζελέπη
9
10
«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»

«Το όνομά μου είναι ...δικό μου!»

Διαδικτυακά, 10/11/2025 , Σεμινάριo για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1112
"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"

"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"

Ικαρία 12/11/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, ΓΕΛ Αγίου Κηρύκου Ικαρίας
13
14
"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"

"Τα παιδιά που τους έκλεψαν το χαμόγελο"

Ικαρία 14/11/2025, Εργαστήριο για μαθητές/μαθήτριες, : Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Ραχών Ικαρίας
15
«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

«Η τέχνη αντίδοτο στη βία»

Θεσσαλονίκη, 15/11/2025 εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Ειρήνη Ζώη, Ειρήνη Μαρνά
16
1718192021
22
23
24252627
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 27/11/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
2829
30
123
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 3/12/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
4567

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά