Αποτελέσματα αναζήτησης

Η Δραματοθεραπεία και ο δάσκαλος – διευρύνοντας το ρόλο του εκπαιδευτικού

Η Δραματοθεραπεία και ο δάσκαλος – διευρύνοντας το ρόλο του εκπαιδευτικού

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Λία Ζωγράφου

Event date: 3/18/2006 6:00 PM - 8:30 PM Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Λία Ζωγράφου, δραματοθεραπεύτρια

«Η Δραματοθεραπεία και ο δάσκαλος – διευρύνοντας το ρόλο του εκπαιδευτικού»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά

 

Στόχος του εργαστηρίου είναι να μυήσει τους εκπαιδευτικούς στις θεωρητικές αρχές και πρακτικά εργαλεία της δραματοθεραπείας, ώστε να αποκτήσουν περισσότερες δεξιότητες στη χρήση του δράματος για τη διερεύνηση περίπλοκων ψυχολογικών καταστάσεων. Η διερεύνηση προβλημάτων όπως η σχολική παρενόχληση, το σκασιαρχείο, οι οικογενειακές κρίσεις, το πολιτισμικό σοκ και διάφορες μορφές κακοποίησης συχνά αποφεύγεται στα πλαίσια της σχολικής διαδικασίας. Εν τούτοις, τα προβλήματα αυτά παραμένουν κρυμμένα στα παρασκήνια, παρεμποδίζοντας σημαντικά την εξέλιξη των μαθητών και επηρεάζοντας αρνητικά τη διαγωγή και τη γενικότερη συμπεριφορά τους. Το σχολείο είναι ο χώρος όπου ο μαθητής θα εκδηλώσει τη δυσλειτουργική συμπεριφορά που όμως έχει τις ρίζες της κάπου αλλού. Η δραματοθεραπεία είναι μία μορφή ψυχοθεραπείας που βασίζεται αποκλειστικά στο θέατρο ως πρωταρχικό όργανο αλλαγής. Οι δραματοθεραπευτές χρησιμοποιούν διάφορες μορφές παιχνιδιού (προβολικό και σωματικό παιχνίδι, τελετουργία, ρόλους, αυτοσχεδιασμούς, εκδραμάτιση, εξιστόρηση και μουσική) με στόχο την αυτεπίγνωση, την κατανόηση, την εσωτερική ολοκλήρωση και αλλαγή συμπεριφοράς. Οι λεπτές διαφορές ανάμεσα σε έναν δάσκαλο θεατρικής αγωγής και σε ένα δραματοθεραπευτή βρίσκονται στις μεθόδους που χρησιμοποιεί ο εμψυχωτής προκειμένου να δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης, αποδοχής και αλληλεπίδρασης στην ομάδα. Το εργαστήριο θα εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες στην παρέμβαση κρίσης και τη διαχείριση συγκρούσεων χρησιμοποιώντας ρόλους, μυθοπλασία και εκδραμάτιση. Συγκεκριμένα, θα θίξουμε τα παρακάτω θέματα μέσα από δημιουργικές τεχνικές: Πώς μπορεί ο δάσκαλος να διερευνήσει προβλήματα με εποικοδομητικό και αποτελεσματικό τρόπο, μέσα στα πλαίσια επιρροής του; Πώς μπορεί ο δάσκαλος να κατανοήσει βαθύτερα τον μαθητή του, να λειτουργήσει με ενσυναίσθηση και να προωθήσει στην τάξη ένα κλίμα συνεργασίας, ενδυνάμωσης και διαλόγου μέσα από το παιχνίδι και το δράμα; Πώς μπορεί ο δάσκαλος να βοηθήσει το μαθητή στην επίτευξη μεγαλύτερης αυτεπίγνωσης και αυτορύθμισης; Το εργαστήριο απευθύνεται σε δασκάλους όλων των ειδικοτήτων, δημοτικού και γυμνασίου. Οι συμμετέχοντες καλό είναι να φορούν  άνετα και ζεστά ρούχα και υποδήματα. 

 

Η Λία Ζωγράφου διαθέτει πτυχίο στην Ιστορία Τέχνης από το Πανεπιστήμιο Brown των ΗΠΑ, στο Θέατρο από τη Βασιλική Ακαδημία Θεάτρου του Λονδίνου και είναι πιστοποιημένη δραματοθεραπεύτρια και κλινική επόπτρια. Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές (Post Graduate Diploma και Master’s στη δραματοθεραπεία με εξειδίκευση στις εξαρτήσεις) στο Πανεπιστήμιο του Surrey, Roehampton. Στη Μ. Βρετανία εργάστηκε ως δραματοθεραπεύτρια στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, σε κέντρα απεξάρτησης και σε σχολεία ειδικής αγωγής. Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα το 1999 δίδαξε ψυχολογία στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης (ACT) και εργάζεται ιδιωτικά ως δραματοθεραπεύτρια και επόπτρια. Η Λία Ζωγράφου ασχολείται επίσης με το θέατρο στην κοινότητα και είναι ιδρυτικό μέλος και ηθοποιός της ομάδας Hellenic Playback.

 

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Ζωγράφου Λία
Print

Number of views (1347)/Comments (0)

Αρχείο

«February 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά