5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα»
Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας
Λία Ζωγράφου, δραματοθεραπεύτρια
«Η Δραματοθεραπεία και ο δάσκαλος – διευρύνοντας το ρόλο του εκπαιδευτικού»
Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Ελληνικά
Στόχος του εργαστηρίου είναι να μυήσει τους εκπαιδευτικούς στις θεωρητικές αρχές και πρακτικά εργαλεία της δραματοθεραπείας, ώστε να αποκτήσουν περισσότερες δεξιότητες στη χρήση του δράματος για τη διερεύνηση περίπλοκων ψυχολογικών καταστάσεων. Η διερεύνηση προβλημάτων όπως η σχολική παρενόχληση, το σκασιαρχείο, οι οικογενειακές κρίσεις, το πολιτισμικό σοκ και διάφορες μορφές κακοποίησης συχνά αποφεύγεται στα πλαίσια της σχολικής διαδικασίας. Εν τούτοις, τα προβλήματα αυτά παραμένουν κρυμμένα στα παρασκήνια, παρεμποδίζοντας σημαντικά την εξέλιξη των μαθητών και επηρεάζοντας αρνητικά τη διαγωγή και τη γενικότερη συμπεριφορά τους. Το σχολείο είναι ο χώρος όπου ο μαθητής θα εκδηλώσει τη δυσλειτουργική συμπεριφορά που όμως έχει τις ρίζες της κάπου αλλού. Η δραματοθεραπεία είναι μία μορφή ψυχοθεραπείας που βασίζεται αποκλειστικά στο θέατρο ως πρωταρχικό όργανο αλλαγής. Οι δραματοθεραπευτές χρησιμοποιούν διάφορες μορφές παιχνιδιού (προβολικό και σωματικό παιχνίδι, τελετουργία, ρόλους, αυτοσχεδιασμούς, εκδραμάτιση, εξιστόρηση και μουσική) με στόχο την αυτεπίγνωση, την κατανόηση, την εσωτερική ολοκλήρωση και αλλαγή συμπεριφοράς. Οι λεπτές διαφορές ανάμεσα σε έναν δάσκαλο θεατρικής αγωγής και σε ένα δραματοθεραπευτή βρίσκονται στις μεθόδους που χρησιμοποιεί ο εμψυχωτής προκειμένου να δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης, αποδοχής και αλληλεπίδρασης στην ομάδα. Το εργαστήριο θα εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες ώστε να αποκτήσουν δεξιότητες στην παρέμβαση κρίσης και τη διαχείριση συγκρούσεων χρησιμοποιώντας ρόλους, μυθοπλασία και εκδραμάτιση. Συγκεκριμένα, θα θίξουμε τα παρακάτω θέματα μέσα από δημιουργικές τεχνικές: Πώς μπορεί ο δάσκαλος να διερευνήσει προβλήματα με εποικοδομητικό και αποτελεσματικό τρόπο, μέσα στα πλαίσια επιρροής του; Πώς μπορεί ο δάσκαλος να κατανοήσει βαθύτερα τον μαθητή του, να λειτουργήσει με ενσυναίσθηση και να προωθήσει στην τάξη ένα κλίμα συνεργασίας, ενδυνάμωσης και διαλόγου μέσα από το παιχνίδι και το δράμα; Πώς μπορεί ο δάσκαλος να βοηθήσει το μαθητή στην επίτευξη μεγαλύτερης αυτεπίγνωσης και αυτορύθμισης; Το εργαστήριο απευθύνεται σε δασκάλους όλων των ειδικοτήτων, δημοτικού και γυμνασίου. Οι συμμετέχοντες καλό είναι να φορούν άνετα και ζεστά ρούχα και υποδήματα.
Η Λία Ζωγράφου διαθέτει πτυχίο στην Ιστορία Τέχνης από το Πανεπιστήμιο Brown των ΗΠΑ, στο Θέατρο από τη Βασιλική Ακαδημία Θεάτρου του Λονδίνου και είναι πιστοποιημένη δραματοθεραπεύτρια και κλινική επόπτρια. Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές (Post Graduate Diploma και Master’s στη δραματοθεραπεία με εξειδίκευση στις εξαρτήσεις) στο Πανεπιστήμιο του Surrey, Roehampton. Στη Μ. Βρετανία εργάστηκε ως δραματοθεραπεύτρια στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, σε κέντρα απεξάρτησης και σε σχολεία ειδικής αγωγής. Μετά την επιστροφή της στην Ελλάδα το 1999 δίδαξε ψυχολογία στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης (ACT) και εργάζεται ιδιωτικά ως δραματοθεραπεύτρια και επόπτρια. Η Λία Ζωγράφου ασχολείται επίσης με το θέατρο στην κοινότητα και είναι ιδρυτικό μέλος και ηθοποιός της ομάδας Hellenic Playback.
Action Category | |
Year | |
Cities | |
Facilitators | |