"Education & Theatre" Journal, Issue 19, (2018) celebrating 20 years of the Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)
Published in English
Contents
1998-2018: 20 years Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr) Editorial
No one learns alone... Reminding ourselves why our associations are important - Celebrating 20 years of the Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr) Robin Pascoe
Art... a word of comfort Yorgos Biniaris in conversation with Kateria Alexiadi
Every role marks a moment from my own life, too Dimitris Katalifos in conversation with Mary Kaldi
From the space-less, time-less and colour-less dimensions of prison, to the hues of lie of Drama in Education through volunteerism Alkistis Kontoyianni
The affect and effect of Drama on my life John Somers
Facilitation and Mediation: the role of the animator in theater workshops Asterios Tsiaras
Entering the space in a different role - drama teachers becoming Robin Pascoe
The magic of a simple spectator's expectation and joy has never left me Takis Tzamargias in conversation with Smaro Kotsia
The relation of the dynamics of Theatre to the dynamics of Educational structures Antigoni Paroussi, Vassilis Tselfes,
Educating Audiences in Ancient Drama: a process of audience development through artistic education. An Athens & Epidaurus Festival's innovative programme in collaboration with the University of the Peloponnese Christina Zoniou, Georgina Kakoudaki, Angeliki Tsakona
Drama/theatre pedagogy in the museum: research, theory and practice issues Antonis Lenakakis, Anna Panaghi
Theatre in German schools - only for art's sake, or in social responsibility for sustainable development? Joachim Reiss
Where's the Drama in England? Patrice Baldwin
Reflections on theatre as education, human development and future building David Pammenter
The dynamics of disagreement: facilitating discussion in the populist age Brendon Burns
Radical Hope: classroom and theatre workshops as spaces of creative dialogue for what young people care about and hope for Kathleen Gallagher in conversation with Myrto Pigkou-Repousi
"It could be me - It could be you" 2015-2018 a project on human rights and refugee issues using theatre/drama techniques Nikos Govas
Number of views (4038)/Comments (0)
«Ο ήχος της πέτρας» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων
«Ο εαυτός μου ως ντοκουμέντο»
«"Αναγνωρίζοντας τη Ρατσιστική Βία | Κατανοώντας το Πλαίσιο Υποστήριξης των Θυμάτων Ρατσιστικής Βίας»
Διαδικτυακά, 16/1/2025, συζήτηση Κώστας Μάγος, Χριστίνα Ζώνιου
Ζακυνθος, 16/1/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
Θεσσαλονίκη, 16/1/2025, διαδραστικό παιχνίδι προσομοίωσης
«Από τη μαρτυρία στη σκηνική επιτέλεση: αφηγηματικές, αναπαραστατικές και δεοντολογικές όψεις του Θεάτρου Ντοκιμαντέρ»
«Από τον Μπρεχτ... στον Δαρείο 2800 μίλια δρόμος» - Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων
TiM2-Theatre in Mathematics2
Athens 24-25-26/1/2025 Greek teachers seminar
Καλαμάτα, 25/1/2025, παράσταση θεάτρου φόρουμ για γονείς
Ηράκλειο 26/1/2025, εργαστήριο γι εκπαιδευτικούς. Κωνσταντίνα Γιασεμίδου
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης
Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
Διαδικτυακά, 2/2/2025,Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Κρίθαρη,
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα
Βόλος,8-9 /2/2025, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς. Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Ζώνιου, Μάρθα Κατσαρίδου, Κώστας Μάγος
Σάμος 8-9/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Ιωάννα Μήτσικα