Αποτελέσματα αναζήτησης

Issue 19 (2018)

Issue 19 (2018)

"Education & Theatre" Journal, Issue 19, (2018)
celebrating 20 years of the Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)

Published in English

Contents

1998-2018: 20 years Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)
Editorial

No one learns alone... Reminding ourselves why our associations are important - Celebrating 20 years of the Hellenic Theatre/Drama & Education Network (TENet-Gr)
Robin Pascoe

Art... a word of comfort
Yorgos Biniaris
in conversation with Kateria Alexiadi

Every role marks a moment from my own life, too
Dimitris Katalifos
in conversation with Mary Kaldi

From the space-less, time-less and colour-less dimensions of prison, to the hues of lie of Drama in Education through volunteerism
Alkistis Kontoyianni

The affect and effect of Drama on my life
John Somers

Facilitation and Mediation: the role of the animator in theater workshops
Asterios Tsiaras

Entering the space in a different role - drama teachers becoming
Robin Pascoe

The magic of a simple spectator's expectation and joy has never left me
Takis Tzamargias
in conversation with Smaro Kotsia

The relation of the dynamics of Theatre to the dynamics of Educational structures
Antigoni Paroussi, Vassilis Tselfes,

Educating Audiences in Ancient Drama: a process of audience development through artistic education. An Athens & Epidaurus Festival's innovative programme in collaboration with the University of the Peloponnese
Christina Zoniou, Georgina Kakoudaki, Angeliki Tsakona

Drama/theatre pedagogy in the museum: research, theory and practice issues
Antonis Lenakakis, Anna Panaghi

Theatre in German schools - only for art's sake, or in social responsibility for sustainable development?
Joachim Reiss

Where's the Drama in England?
Patrice Baldwin

Reflections on theatre as education, human development and future building
David Pammenter

The dynamics of disagreement: facilitating discussion in the populist age
Brendon Burns

Radical Hope: classroom and theatre workshops as spaces of creative dialogue for what young people care about and hope for
Kathleen Gallagher
in conversation with Myrto Pigkou-Repousi

"It could be me - It could be you" 2015-2018 a project on human rights and refugee issues using theatre/drama techniques
Nikos Govas

Έτος Έκδοσης
Print

Number of views (3990)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
161718
19
«Εγώ κι ο άλλος…»

«Εγώ κι ο άλλος…»

Πάτρα 19/12/2024,Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β΄μέρος)
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά