Αποτελέσματα αναζήτησης

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Η Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου στο χωροχρόνο»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Η Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου στο χωροχρόνο»

Ρόδος, 7-9/4/2006, Εργαστήριο 1ου επιστημονικού σεμιναρίου, Μαρία Καμπουροπούλου, Γιώτα Ξανθάκου, Ασπασία Μαστρογιάννη

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 9/4/2006 9:00 πμ - 1:30 μμ Export event

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

για το Θέατρο και τις Παραστατικές Τέχνες στην εκπαίδευση

«Θεατρικές διαδρομές στο Περιβάλλον με χώρο δράσης το Σχολείο»

ΡΟΔΟΣ 7-8-9 Απριλίου 2006

Φωτογραφίες Σεμιναρίου

Περιεχόμενα πρακτικών

Οργάνωση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γραφείο Δωδεκανήσου

 

Σε συνεργασία με τα ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ

«ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: «Η Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου στο χωροχρόνο»

Μαρία Καμπουροπούλου, Λέκτορας ΠΤΔΕ Παν/μιου Αιγαίου

Γιώτα Ξανθάκου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΠΑΕΣ Παν/μίου Αιγαίου

Ασπασία Μαστρογιάννη, διδάσκουσα στο ΠΤΔΕ Παν/μίου Αιγαίου

Στα πλαίσια της θεματικής Περιβάλλον και Τέχνες θα πραγματοποιηθεί ένα εργαστήριο με αντικείμενο μία εικαστική παρέμβαση σε σχέση με το χώρο–χρόνο του Καστέλου της Μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου και πώς αυτό συνδέεται με τη δημιουργία στην τέχνη και σε προέκταση με το περιβάλλον και τη ζωή. Η εικαστική – δημιουργική παρέμβαση στο χωρόχρονο θα αποτελέσει ένα είδος Environments (εικαστικά περιβάλλοντα) με υλικά εφήμερα, εύκαμπτα, προσαρμοζόμενα στις ανάγκες του εργαστηρίου. Στόχος αφενός να προβληθεί η ιστορική πραγματικότητα και αφετέρου να φανεί πώς αυτή η πραγματικότητα μπορεί να δεχτεί προτάσεις και να ενταχθεί στην καθημερινότητα της σύγχρονης ζωής. Συγκεκριμένα αυτοί που θα συμμετέχουν στο εργαστήριο, θα αντλήσουν ερεθίσματα από ένα λογοτεχνικό κείμενο, το οποίο θα τους οδηγήσει στην εικαστική δημιουργία ενός πολύπτυχου πανό που θα απεικονίζει ένα τρισδιάστατο έργο στο χώρο με θέμα τα τείχη, τους ιππότες, τα οικόσημα και το Καστέλο της Ρόδου. Έμφαση θα δοθεί στα στάδια της δημιουργικής διαδικασίας η οποία έχει ως στόχο να εμπλέξει αυτούς που συμμετέχουν, αλλά και τον θεατή, σε ένα σύνολο εκπλήξεων από ερεθίσματα και αισθητικές εμπειρίες. Το πανό αυτό καθώς θα ξεδιπλώνεται θα εμφανίζει, ανάλογα με την κίνηση του δρώμενου, διαφορετικά κομμάτια του έργου που στο τέλος θα τοποθετηθεί προσωρινά στην Μεσαιωνική τάφρο ως μία εικαστική πρόταση για καθιέρωση πολιτιστικών παρεμβάσεων στο χώρο της τάφρου που θα ερμηνεύουν και θα συμβολίζουν γεγονότα από την ζωή, την ιστορία και το περιβάλλον. Δηλαδή ανοίγεται ένας διάλογος μεταξύ δημιουργού και θεατή, στον οποίο μένει η ευθύνη να βιώνει τα έργα αυτά προσεγγίζοντας τον χωρόχρονο στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον, ως ένα μέσο αμφίδρομης επικοινωνίας και ενεργούς συμμετοχής. Τα άτομα που θα συμμετέχουν στο εργαστήριο, παρακαλούνται να έχουν μαζί τους ένα πρόχειρο πουκάμισο, για να μπορούν να δραστηριοποιηθούν ελεύθερα στις εικαστικές δημιουργίες.

 

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ – ΕΜΨΥΧΩΤΩΝ (αλφαβητική σειρά)

Η Μαρία Καμπουροπούλου είναι Λέκτορας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης με Γνωστικό αντικείμενο «Καλλιτεχνική εκπαίδευση και δημιουργική σκέψη στο δημοτικό σχολείο». Είναι πτυχιούχος της Σχολής Καλών Τεχνών (Τμήμα Διακοσμητικής Ζωγραφικής) από την Accademia di Belle Arti, Lecce (Corso di Decorazione Pittorica) της πόλης Λέτσε Ιταλίας με ισοτιμία (ΔΙ.Κ.Α.Τ.Σ.Α.) του πτυχίου με το αντίστοιχο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εκπονήσει διδακτορικό στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Φιλοσοφίας -Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας, με θέμα διατριβής «Καλλιτεχνική εκπαίδευση και Δημιουργική σκέψη στο δημοτικό σχολείο». Το διδακτικό της έργο περιλαμβάνει: καλλιτεχνική εκπαίδευση και δημιουργίες εικαστικών μορφών: θεωρία και πράξη, διαθεματική προσέγγιση της πολιτιστικής κληρονομιάς με άξονα την τέχνη, ευαισθητοποίηση σε θέματα διατήρησης, ανάδειξης και ανάπλασης πολιτιστικών χώρων, σχεδιασμός νέων πολιτιστικών προτάσεων που συνδυάζουν τις παραδοσιακές εκφράσεις με τις νέες τεχνολογίες Έρευνα – Τέχνη και επιστήμες: σχεδιασμός, οργάνωση, εφαρμογή και αξιολόγηση διεπιστημονικών προγραμμάτων. Το καλλιτεχνικό της έργο περιλαμβάνει: εκθέσεις ζωγραφικής, χαρακτικής, κεραμικής και πολυμέσων. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά προγράμματα στον τομέα της διατήρησης και ανάπτυξης της πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και στη διαθεματική προσέγγιση «τέχνη – εκπαίδευση – περιβάλλον– πολιτισμός – αειφόρος ανάπτυξη».

Η Ασπασία Μαστρογιάννη αποφοίτησε το 1990 με άριστα από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Φλωρεντίας (Α.Β.Α. – Firenze) Τμήμα Ζωγραφικής. Παράλληλα με τις σπουδές της, παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής, σκηνογραφίας, ενδυματολογίας και performance. Είναι κάτοχος διδακτορικού τίτλου στην Ιστορία της Τέχνης. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις, συνέδρια, σεμινάρια και σε οργάνωση καλλιτεχνικών ομάδων δράσεων με φοιτητές. Εργάζεται με απόσπαση στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τμήμα Δημ. Εκπαίδευσης στα γνωστικά αντικείμενα «Ιστορία Πολιτισμού 1 και 2, «Αισθητική Αγωγή και Παιδεία».

Η Γιώτα Ξανθάκου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο ΤΕΠΑΕΣ  του Παν/μίου Αιγαίου. Είναι ειδική στο χώρο της δημιουργικής μάθησης και διδασκαλίας, στην ανάλυση παιδικού ιχνογραφήματος, καθώς και σε θέματα σχολικής φοβίας, σχολικής αποτυχίας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Είναι συγγραφέας βιβλίων και πολλών μελετών και άρθρων στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Είναι υπεύθυνη σειράς με τίτλο «Δημιουργικότητα» σε συνεργασία με τους καθηγητές Μ. Καΐλα και Franz Moenks.

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2006
Πόλεις
  • Ρόδος
Εμψυχωτές
  • Μαστρογιάννη Ασπασία
  • Καμπουροπούλου Μαρία
  • Ξανθάκου Γιώτα
Σχολεία
  • Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια "Ροδίων Παιδεία"
Print

Number of views (1162)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Νοέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
28
Theatre Makes Politics (TMP)

Theatre Makes Politics (TMP)

Dortmund Germany 27-28/10/2024 Partners Meeting
293031
Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Πατάμε γερά! – εισαγωγή στα δικαιώματα. Η στάση μας απέναντι στον ρατσισμό

Διαδικτυακά, 31/10/2024, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μόσχος
12
3
4
«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

«Βιωματική μάθηση με τη μέθοδο Εκπαιδευτικού Δράματος»

Διαδικτυακά, 4/11/2024 Σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, Άβρα Αυδή, Μελίνα Χατζηγεωργίου
567
8
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Σάμος 8/11/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Σοφία Μπουτμπάρα
9
10
11
«Μαθήματα Εφηβείας»

«Μαθήματα Εφηβείας»

Αθήνα 11 Νοεμβρίου 2024, σεμινάριο, Βιργινία Κεχαγιά
121314151617
1819
«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

«Ειρήνη - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

Διαδικτυακά, 19/11/2024 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
20

D.I.S.C. - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αιτήσεις συμμετοχής μέχρι τις 20/11/2024
21
22
«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

«Και ο Βυσσινόκηπός μας είναι θαυμάσιος!»

Παραμυθιά Θεσπρωτίας, 22/11/2024, θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα -Παράσταση θεάτρου φόρουμ
23
«Tα χέρια έχουν φωνή»

«Tα χέρια έχουν φωνή»

Ηγουμενίτσα 23/11/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Γιώργος Μπεκιάρης
24
25262728
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

Πάτρα 28/11/2024, Σεμινάριο για φοιτητές/φοιτήτριες, Γιώργος Μπεκιάρης (β' μέρος)
2930
1
2345
67
«Πες το δυναμικά με εικόνες»

«Πες το δυναμικά με εικόνες»

ΘΗΒΑ 7/12/2024, Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζώνιου, Νίκος Γκόβας
8

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά