Αποτελέσματα αναζήτησης

Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και γλωσσική εκπαίδευση: εξερευνώντας τις δέκα θέσεις του Tullio de Mauro

Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και γλωσσική εκπαίδευση: εξερευνώντας τις δέκα θέσεις του Tullio de Mauro

Αθήνα, 22/11/2014, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Βάλια Λουτριανάκη

Event date: 11/22/2014 3:30 PM - 6:30 PM Export event

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2014

ΗΜΕΡΙΔΑ & ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΘΗΝΑΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014

«Θέατρο και δικαίωμα στην εκπαίδευση»
Τόπος: 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, Ακταίου 2-4 και Επταχάλκου Θησείο
(5΄από Σταθμό ΗΣΑΠ Θησείου, στον πεζόδρομο παράλληλα και ακριβώς διπλά στις γραμμές)
Είσοδος ελεύθερη

ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ 22/11/2014

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

Εργαστήριο 11: 3.45μμ-6.45μμ "Δικαίωμα στην Εκπαίδευση και γλωσσική εκπαίδευση: εξερευνώντας τις δέκα θέσεις του Tullio de Mauro"
Βάλια Λουτριανάκη, φιλόλογος-εκπαιδευτικός (Αρσάκειο Ψυχικού), εκπαιδεύτρια ρητορικής, DEA, υπ. Δρ, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση
O Ιταλός γλωσσολόγος Tullio De Mauro διακηρύσσει ότι η ανάπτυξη και η εξάσκηση των γλωσσικών δεξιοτήτων δεν θα έπρεπε ποτέ να προτείνονται και να επιδιώκονται ως αυτοσκοπός, παρά ως εργαλεία για πιο δυναμική συμμετοχή στο κοινωνικό και πνευματικό γίγνεσθαι. Θεωρεί ότι τα παραδοσιακά μοντέλα γλωσσικής εκπαίδευσης −ή μη εκπαίδευσης− πρέπει να ανατραπούν, ώστε οι γλωσσικές δεξιότητες να γίνουν κατάκτηση όλων των μαθητών και όχι μονάχα των προνομιούχων. Το παρόν εργαστήριο θα εστιαστεί σε μια ολοκληρωμένη πρόταση καλλιέργειας του προφορικού λόγου και της δημιουργικής σκέψης, καθώς και συναισθηματικής αγωγής. Με αφορμή κάθε θέση του de Mauro θα παρουσιαστούν παιγνιώδεις δραστηριότητες (ατομικές και ομαδικές) που μπορούν να ενταχθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο δημοκρατικής και σύγχρονης ρητορικής παιδείας και που αξιοποιούν ποικίλες μεθόδους ενεργού και βιωματικής μάθησης.

Η Βάλια Λουτριανάκη είναι κλασική φιλόλογος (DEA, Paris IV-Sorbonne) και υποψήφια διδάκτορας του Τομέα Παιδαγωγικής (ΕΚΠΑ) με πεδίο έρευνας τη «Ρητορική ως μέθοδο και ως αντικείμενο διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Το 2010-11 διεξήγαγε, σε 8 σχολεία της Αθήνας και σε δείγμα 160 μαθητών, έρευνα σχεδιασμού με βάση το καινοτόμο πρόγραμμα «Τεισίας» για την καλλιέργεια του προφορικού λόγου και της δημιουργικής σκέψης. Από το 2001 διδάσκει στο Αρσάκειο Ψυχικού και στους ομίλους ρητορικής τέχνης και δημιουργικής σκέψης. Έχει σχεδιάσει πρόγραμμα Αγωγής Προφορικού Λόγου, ως μέρος του αναλυτικού προγράμματος της Νεοελληνικής Γλώσσας (Α΄-Β΄-Γ΄ Γυμνασίου), καθώς και τα προγράμματα «Παιχνίδια Λόγου και Σκέψης» και «50 Παιχνίδια Φιλαναγνωσίας» για μαθητές Δημοτικού. Το 2011 επελέγη από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως επιμορφώτρια για τα νέα Προγράμματα Σπουδών του «Νέου Σχολείου». Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας των νέων εγχειριδίων Αρχαίων Ελληνικών από το Πρωτότυπο για την Α΄, Β΄, Γ΄, Γυμνασίου. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα σύνταξης λεξικών της Νέας Ελληνικής του καθ. Γ. Μπαμπινιώτη. Έχει παρουσιάσει 67 ομιλίες και βιωματικά εργαστήρια για τη ρητορική και τη δημιουργική σκέψη σε επιστημονικά συνέδρια και ως προσκεκλημένη φορέων. Από το 2005 έχει συνεργαστεί με περισσότερους από 1.200 καθηγητές από όλη την Ελλάδα και σε εθελοντική βάση συμβάλλει στη δημιουργία και λειτουργία ρητορικών ομίλων. Τα τελευταία 12 χρόνια έχει διατελέσει μέλος της οργανωτικής επιτροπής ή/και κριτής σε ρητορικούς αγώνες. Είναι εμπνεύστρια και πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής και επιστημονικής Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση από το 2009 (www.rhetoricedu.com). Είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού «Εκπαίδευση και Θέατρο», που εκδίδει το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, και ενεργό μέλος της Ελληνικής Ανθρωπιστικής Εταιρείας.


Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2014
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Λουτριανάκη Βάλια
Print

Number of views (1341)/Comments (0)

Αρχείο

«December 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά