Αποτελέσματα αναζήτησης

Αγώνας αυτοσχεδιασμού στο σχολείο

Αγώνας αυτοσχεδιασμού στο σχολείο

Αθήνα, 18/3/2006, Εργαστήριο, Koldobika G. Vío

Event date: 3/18/2006 6:00 PM - 8:30 PM Export event

5η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ/ΔΡΑΜΑ και ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ &
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ International Drama / Theatre & Education Association – IDEA 
«Θέατρο στην εκπαίδευση: δημιουργώντας νέους ρόλους στον 21ο αιώνα» 

Αθήνα 17-18-19 Μαρτίου 2006
Προ- και μετα-συνεδριακές εκδηλώσεις 11-23 Μαρτίου 2006 σε τέσσερις πόλεις της χώρας

 

Koldobika G. Vío, Πανεπιστήμιο Ramo Llull, Spain

«Αγώνας αυτοσχεδιασμού στο σχολείο»

 

 

Εργαστήριο 2,5 ωρών - Γλώσσα: Αγγλικά
 

Στη δουλειά του ο εκπαιδευτικός συχνά χρησιμοποιεί τον αυτοσχεδιασμό, για να αντιμετωπίσει απρόσμενες καταστάσεις που προκύπτουν με τα παιδιά ή με άλλους μαθητευόμενους. Η ίδια η ζωή είναι γεμάτη από αυτοσχεδιασμούς, έτσι ώστε να δίνουμε απαντήσεις στα προβλήματα για τα οποία δεν έχουμε έτοιμες τις λύσεις. Από μόνοι τους αυτοί είναι αρκετοί λόγοι, για να γεννήσουν την ανάγκη να μιλήσουμε για τον αυτοσχεδιασμό στην εκπαίδευση και να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε τις δυνατότητες μας αυτοσχεδιάζοντας. Ο «Αγώνας αυτοσχεδιασμού» έρχεται από το Κεμπέκ του Καναδά και αναλύεται σε τέσσερις βασικές παραμέτρους: είναι παιχνίδι, βασίζεται στη συνεργασία, είναι δουλειά πάνω στη θεατρική έκφραση και πραγματοποιείται μόνο με την παρουσία κοινού. Είναι δραστηριότητα που κερδίζει ιδιαίτερα τους νέους και τους εφήβους, αν κι έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλές και διαφορετικού τύπου ομάδες, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Πρόκειται για μια παρωδία αθλήματος. Δυο ομάδες αυτοσχεδιάζουν και το κοινό ψηφίζει τον αυτοσχεδιασμό που του άρεσε περισσότερο. Είναι εύκολο παιχνίδι, με πολλές παιδαγωγικές δυνατότητες τόσο στη δουλειά πάνω στις εσωτερικές σχέσεις μιας ομάδας όσο και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων πάνω σε διάφορους εκφραστικούς τρόπους (παντομίμα, τραγούδι, κωμωδία, δράμα, ποίηση). Ο «Αγώνας αυτοσχεδιασμού» είναι εκπαιδευτική δραστηριότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στο σχολείο όσο κι έξω από αυτό, όπως σε κοινωνικοεκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Πάνω απ' όλα, όμως, ο «Αγώνας αυτοσχεδιασμού» είναι παιχνίδι, με όλη την έννοια της  λέξης, και γι’ αυτό είναι ευχαρίστηση. 

 

 

Koldobika GVío γεννήθηκε στο Μπιλμπάο της Ισπανίας. Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΠανεπιστημίουUniversidad del País Vasco του Μπιλμπάο. Εργάστηκε ως δάσκαλος και ως εμψυχωτής ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (παιδιά των δρόμων, ηλικιωμένοι, ανθρώποι με προβλήματα όρασης). Προερχόμενος από το χώρο της εκπαίδευσης, ανακαλύπτει το χώρο του θεάτρου. Μαθητής του Georges La Ferriere (Κεμπέκ, Καναδάς) γίνεται ένας από τους βασικούς εκπροσώπους αυτής της Παιδαγωγικής της Έκφρασης στην Ισπανία, όπου δίνει μαθήματα, σεμινάρια και εργαστήρια. Παράλληλα, δημοσιεύει άρθρα σε περιοδικά θεάτρου και εκπαίδευσης. Έχει διδάξει σε διάφορα πανεπιστήμια. Σήμερα διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Τμήμα Κοινωνικού Θεάτρου στο Πανεπιστήμιο Ramo Llull της Βαρκελώνης. Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει σε διάφορες θεατρικές παραστάσεις, εκ των οποίων κάποιες αφορούν στο Θέατρο Δρόμου, συνδυάζοντας το εκπαιδευτικό και το θεατρικό στοιχείο. Έχει εργαστεί στην Παλαιστίνη, στο Ελ Σαλβαδόρ, στη Νικαράγουα, τη Γουατεμάλα και από το 2003  ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Την ακαδημαϊκή χρονιά 2003/2004, δίδαξε Θέατρο Δρόμου και Κουκλοθέατρο στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Είναι μόνιμος συνεργάτης του Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας του δήμου Κιλκίς. Από το 1996 και μέχρι σήμερα έχει εκδώσει τρία βιβλία σχετικά με το Θέατρο και την Εκπαίδευση.

 

 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2006
Cities
  • Athens
Facilitators
  • Vio Koldo
Print

Number of views (1243)/Comments (0)

Αρχείο

«February 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά