Αποτελέσματα αναζήτησης

Διερευνώντας ένα σύμπαν δυνατοτήτων

Διερευνώντας ένα σύμπαν δυνατοτήτων

Ζάκυνθος, 22-27/7/2012, Εργαστήριο, Mark Storor

Event date: 7/22/2012 11:00 AM - 7/27/2012 12:00 PM Export event

Ζάκυνθος 22-27 Αυγούστου 2012
11η Θεατρική Καλοκαιρινή Κατασκήνωση - Ζάκυνθος 2012
& 5η κατασκήνωση νέων «Νεανικές Θεατρικές Φωνές 2012»
«Του κύκλου τα γυρίσματα»


«Διερευνώντας ένα σύμπαν δυνατοτήτων»
Mark Storor, εικαστικός καλλιτέχνης, σκηνοθέτης θεάτρου

Ο Mark Storor έχει μεγάλη και πλούσια εμπειρία ως εικαστικός καλλιτέχνης και σκηνοθέτης. Χάρη στην πολύπλευρη  ενασχόλησή του με διάφορες μορφές τέχνης  έχει αναπτύξει  μια συγκεκριμένη μεθοδολογία –τρόπο δουλειάς. Το εισαγωγικό εργαστήριο για οποιαδήποτε ομάδα συμμετεχόντων είναι κάθε φορά το ίδιο. Το αποτέλεσμα, όμως, για κάθε ομάδα είναι πάντοτε διαφορετικό, ιδιαίτερο και μοναδικό. Την πρώτη μέρα του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες  δημιουργούν τρεις αυτοπροσωπογραφίες τους (δεν πρόκειται, φυσικά, για εργαστήριο ζωγραφικής!),  από τις οποίες   αντλείται υλικό που θα αξιοποιηθεί καλλιτεχνικά τις επόμενες μέρες. Καθένας επιλέγει και καταγράφει μεταφορές που αντανακλούν πτυχές της προσωπικής του εμπειρίας. Στη συνέχεια ο μεταφορικός λόγος μετατρέπεται σε εικόνες, οπτικοποιείται και σωματοποιείται. Η δημιουργική έκφραση αφηρημένων εννοιών, σκέψεων και συναισθημάτων ως οπτικών εικόνων αποτελεί αναστοχαστική και ανακαλυπτική διαδικασία. Γιατί, όπως γράφει και ο παιδαγωγός της τέχνης  Eisner, «δεν μιλάει μόνο ο δημιουργός στο έργο, μιλάει και το έργο στον δημιουργό». Η εξέλιξη του εργαστηρίου και η  μορφή που θα πάρει η συλλογική καλλιτεχνική  μας δημιουργία θα αποφασιστούν και θα καθοριστούν από το υλικό και τα ενδιαφέροντα των μελών της ομάδας. Αν εμπιστευτούμε το ένστικτό μας  και στηριχτούμε στη δημιουργικότητα  και τη φαντασία μας, θα ανοιχτεί μπροστά μας ένα σύμπαν δυνατοτήτων έμπνευσης, μεταμόρφωσης, υπέρβασης, αυθεντικότητας, αλήθειας και χαράς. Ο Mark Storor είναι βρετανός εικαστικός καλλιτέχνης και θεατρικός σκηνοθέτης με διεθνή αναγνώριση. Ο τύπος της χώρας του τον χαρακτηρίζει μεταξύ άλλων ως «αλχημιστή», «αυθεντικό και πρωτοπόρο οραματιστή της θεατρικής τέχνης». Βασικά χαρακτηριστικά της δουλειάς του αποτελούν: ο συνδυασμός της «τέχνης σε πραγματικό χρόνο» (live art) με το θέατρο, οι τεχνικές του θεάτρου της επινόησης  (devised work), η καλλιτεχνική δημιουργία που εμπνέεται από συγκεκριμένο χώρο και/ή δημιουργείται και παρουσιάζεται  σε αυτόν  (site specific work ) και ο συνεργατικός τρόπος δουλειάς (collaborative work).  Ως δημιουργός ποικίλων καλλιτεχνικών προγραμμάτων μη τυπικής εκπαίδευσης δουλεύει με παιδιά, νέους, άντρες, γυναίκες και  μέλη κοινωνικά ευαίσθητων ομάδων σε διαπολιτισμικά και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.  Η  παράσταση Επικείμενη θύελλα (The Impending Storm)στην οποία συνεργάστηκε με το βρετανό χορευτή David Toole και την νοτιοαφρικανική Remix Dance Company, που αποτελείται από χορευτές με και χωρίς αναπηρίες και η οποία παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2012 στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού στο Μπέρμινχαμ, χαρακτηρίστηκε από τους TIMES του Λονδίνου ως «εξαιρετική διαπολιτισμική συνέργεια».  Ανάλογης υποδοχής έτυχαν και οι παραστάσεις του έργου Για το καλύτερο (For the Best), απόρροια τριετούς έρευνας και δουλειάς με παιδιά και ενήλικες ασθενείς, νοσηλευτικό προσωπικό και συγγενείς σε μονάδες αιμοκάθαρσης στη Βρετανία.  Σχολιάζοντας τον άψογο συνδυασμό παιδαγωγικής και υψηλής αισθητικής της παράστασής του Αγόρι-Παιδί (Boy-child), που αποτελεί μια συγκινητική εκ βαθέων καταγραφή των αντιλήψεων παιδιών και ανδρών για το νόημα του ανδρισμού, η  Helen Nicholson, καθηγήτρια Θεάτρου/Δράματος στην Εκπαίδευση στο Royal Holloway Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, τιτλοφορεί σχετικό άρθρο της στη Guardian «Επιτέλους! Εκπαιδευτικό θέατρο που μπορεί να ονομαστεί τέχνη!». Τον Ιούνιο του 2012 ανεβαίνει στο Θερινό Φεστιβάλ του Cork της Ιρλανδίας η παράστασή του Hungry Tea, αποτέλεσμα δουλειάς με την  πολυπολιτισμική ομάδα γυναικών Creative Connections. 

Action Category
  • Seminars - Workshops
Year
  • 2012
Cities
  • Ζάκυνθος
Facilitators
  • Storor Mark
Print

Number of views (1522)/Comments (0)

Αρχείο

«February 2025»
MonTueWedThuFriSatSun
2728
2930
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 30/01/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
31
Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Το "Πρόγραμμα TIM2" (Θέατρο και Μαθηματικά): Διδάσκοντας μαθηματικά με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Θεσσαλονίκη 31/1 & 1-2/2/2025, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Χριστίνα Ζουρνά, Αντιγόνη Τσαρμποπούλου
1
2
3
«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

«Να τους πάρετε στα σπίτια σας!» - Διαδραστική παράσταση θεάτρου φόρουμ & θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα

Διαδικτυακά, 3/2/2025, Γιώργος Μπεκιάρης, Λάμπρος Αραπάκος, Νίκος Γκόβας, Χριστίνα Κρίθαρη, Γιώργος Μόσχος, Διονύσης Παύλου, Ευγενία Ζάγουρα
4
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζουν Νίκος Γκόβας
5
"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

"Καλώς ήρθες παράΞενε στον τόπο μας"

Ρέθυμνο 5/2/2025 Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, Χρήστος Ραχιώτης
6
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Ζάκυνθος, 06/02/2025, Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
78
9
10
11
12
13
Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Εργαστήριο "κι αν ήσουν εσύ;- Δράση «Μαζί»"

Ιωάννινα, 13/2/2025 Εργαστήριο σε σχολείο. Δράση «Μαθητικά Φεστιβάλ Μαζί», Γυμνάσιο Πεδινής Ιωαννίνων
14
15

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
16

Η έμφυλη διάσταση της φροντίδας

Μεσσήνη Μεσσηνίας, 14-15-16 Φεβρουαρίου & 19 Μαρτίου 2025, σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, πρόγραμμα DISC
1718
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 18/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
192021
TiM2-Theatre in Mathematics2  Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

TiM2-Theatre in Mathematics2 Διδάσκοντας μαθηματικά  με τη χρήση τεχνικών θεάτρου και βιωματικής μάθησης

Ηράκλειο, 21-23 Φεβρουαρίου 2025 σεμιναριο εκπαιδευτικών. Ιωάννα Μούντριζα, Θοδωρής Παράσχου
22
23
2425
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 25/2/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
26272812
34
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά 4/3/2025, πρόγραμμα "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονιστική Ομάδα και Σύμβουλοι. Συντονίζει Νίκος Γκόβας
567
«Ηχορροές»

«Ηχορροές»

Αθήνα, 7/3/2025 εργαστήριο. Φοίβος-Άγγελος Κόλλιας, Χριστίνα Στουραίτη
89

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά