Δωρεάν σεμινάριο για εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές/εμψυχώτριες νεανικών ομάδων
«κι αν ήσουν εσύ;» : «Εγώ κι άλλος… & Τα χέρια έχουν φωνή»
«Τεχνικές θεάτρου και βιωματικής μάθησης για τα ανθρώπινα δικαιώματα και για θέματα προσφύγων»
Εμψύχωση: Γιώργος Μπεκιάρης
ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ, Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024, 9:45 – 15:30
Χώρος: 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμφιλοχίας (Καραϊσκάκη Γεωργίου, Αμφιλοχία)
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων καθώς και σε εμψυχωτές/εμψυχώτριες ομάδων νέων με μικρή ή καθόλου εμπειρία σε θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές.
Θέσεις περιορισμένες. Απαραίτητη η κράτηση
Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα (Υ.Α.) σε συνεργασία με Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αμφιλοχίας, στο πλαίσιο του προγράμματός «κι αν ήσουν εσύ; - ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος», διοργανώνουν 6ωρο επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο/εργαστήριο υποστήριξης εκπαιδευτικών που υλοποιούν το πρόγραμμα ή που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ανάλογα προγράμματα με τίτλο: «Εγώ κι άλλος & Τα χέρια έχουν φωνή».
Το εργαστήριο «Εγώ κι άλλος…» ανήκει στην Ενότητα Α του επιμορφωτικού κύκλου του προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" και το εργαστήριο «Τα χέρια έχουν φωνή» ανήκει στην Ενότητα Β. Δείτε περισσότερα ΕΔΩ
Εργαστήριο 1: «Εγώ κι άλλος…»
Σύντομη περιγραφή: Στο σεμινάριο οι συμμετέχοντες, εξερευνούν τις έννοιες της ατομικής και ομαδικής ταυτότητας, της αυτοεικόνας και του ετεροπροσδιορισμού και της ετερότητας/ διαφορετικότητας, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και θεατρικές τεχνικές. Προσεγγίζεται το θέμα των στερεότυπων, πώς αυτά δημιουργούν αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις στις ανθρώπινες σχέσεις και μπορούν να εκδηλωθούν ακόμα και με ρατσιστική συμπεριφορά. Οι συμμετέχοντες/ουσες θα κατανοήσουν πώς μπορούν οι αρχικές υποθέσεις που κάνουμε για τους άλλους, με βάση τα στερεότητα και τις προκαταλήψεις που έχουμε για αυτούς, να εμποδίσουν την επικοινωνία μαζί τους και να οδηγήσουν σε παρεξηγήσεις/συγκρούσεις. Θα είναι σε θέση να εντοπίζουν ποιοι παράγοντες και δεξιότητες μπορούν να συμβάλλουν στην ομαλή συμβίωση μεταξύ ομάδων με διαφορετική κουλτούρα.
Εργαστήριο 2: «Τα χέρια έχουν φωνή»
Σύντομη περιγραφή: Τα χέρια μας εκφράζουν τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις πράξεις μας αλλά και την κουλτούρα μας. Τα χέρια έχουν φωνή και θέλουμε να την ακούσουμε! Στο εργαστήριο θα τα τιμήσουμε παρατηρώντας τα και δημιουργώντας δράσεις με εκείνα να πρωταγωνιστούν! Μέσα από παιχνίδια, ασκήσεις, τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος αλλά και δημιουργική γραφή θα αναπτύξουμε την ενσυναίσθησή μας προσεγγίζοντας ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ετερότητας και το προσφυγικό ζήτημα. Θα αξιοποιηθούν φωτογραφίες, μουσικές και κείμενα .
Οι συμμετέχοντες/-ουσες στο εργαστήριο θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν ιδέες θεατρικής αξιοποίησης των ερεθισμάτων αυτών ώστε να ενδυναμωθούν και να σχεδιάσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά προγράμματα με τους μαθητές/μαθήτριες τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο στο οποίο δραστηριοποιούνται. Μέσα από την ενέργεια και τη σοφία της ομάδας θα προκύψει αλληλεπίδραση, ανταλλαγή ιδεών και έμπνευσης, με απώτερο στόχο την έκφραση και τη δημιουργία μέσα από τη θεατρική δράση.
Αιτήσεις συμμετοχής: Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Προτεραιότητα έχουν τα μέλη του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (ΕΔΩ για εγγραφές μελών). Τα δυο εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια του ίδιου σεμιναρίου και δεν απαιτείται χωριστή αίτηση για το καθένα.
Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες πρέπει να συμπληρώσουν τη ΦΟΡΜΑ ΑΙΤΗΣΗΣ στο σύνδεσμο: https://forms.gle/HeTqvXJbqsceeney9 μέχρι την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024 και θα ειδοποιηθούν το αργότερο μέχρι 22 Νοεμβρίου για τη συμμετοχή τους στο προσωπικό τους email.
Σημείωση:
Το σεμινάριο είναι βιωματικό, συμμετοχικό, έχει τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου, περιλαμβάνει ασκήσεις, αυτοσχεδιασμούς, παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες με σωματική επαφή και κίνηση στο χώρο και στο έδαφος. Γι’ αυτό οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες είναι απαραίτητο:
- να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια για κινητικές ασκήσεις στον χώρο
- να παρακολουθήσουν το σεμινάριο στο σύνολό του
- να φέρουν μαζί τους … κέφι και όρεξη για πειραματισμούς!
Υλικό θα δοθεί στο τέλος του σεμιναρίου
Το σεμινάριο/εργαστήριο εντάσσεται στον επιμορφωτικό κύκλο με τίτλο «κι αν ήσουν εσύ; - επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εμψυχωτών / εμψυχωτριών νεανικών ομάδων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με την αξιοποίηση παραστατικών τεχνών και βιωματικών δραστηριοτήτων» που, υπό προϋποθέσεις, οδηγεί σε Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης έως και 200 ωρών. Το πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα και με την επιστημονική στήριξη των: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΕΚΠΑ/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών (Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό προγραμμα), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ / Τμήμα Θεάτρου, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΑΠΘ/Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου/Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Πάτρας/Εργαστήριο Σκηνικής Πράξης και Λόγου του Tμήματος Θεατρικών Σπουδών. Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).
Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Συνεργασία: Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αμφιλοχίας, 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμφιλοχίας
Συντονισμός: Μαρία Τσόγκα, Τοπική Συντονίστρια του προγράμματος «κι αν ήσουν εσύ;» στο Ν. Αιτωλοακαρνανίας
Πληροφορίες: info@theatroedu.gr / 2106541600
Βιογραφικό σημειώματα εμψυχωτή
Ο Γιώργος Μπεκιάρης είναι δάσκαλος και θεατρολόγος. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Θεατρικού Παιχνιδιού και Εκπαιδευτικού Δράματος. Ασχολείται με το Θέατρο στην Εκπαίδευση ως πράξη τέχνης και ως πράξη διδασκαλίας αξιοποιώντας θεατρικές τεχνικές, θεατρικό παιχνίδι και βιωματικούς τρόπους μάθησης. Εμψυχώνει ομάδες θεατρικού παιχνιδιού μαθητών δημοτικού και εφήβων. Είναι μέλος της Θεατροπαιδαγωγικής Ομάδας ΠΑιΘέΑ, στο πλαίσιο της οποίας αξιοποίησε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου Φόρουμ για τη δημιουργία του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «349’ ακόμα…» σε σχέση με το σχολικό εκφοβισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την αξιοποίηση του θεάτρου σκιών στην εκπαίδευση και με τις εναλλακτικές χρήσεις της σκιάς στο θέατρο. Στο πλαίσιο αυτό, σκηνοθέτησε τη θεατρική παράσταση της ομάδας «Το γαϊτανάκι των σκιών και των χρωμάτων..». Ως εμπειρογνώμονας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για το Νέο Σχολείο στο πεδίο του Πολιτισμού έχει πάρει μέρος στη συγγραφή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του Οδηγού Εκπαιδευτικού για το μάθημα Θεατρικό Παιχνίδι & Δραματοποίηση κειμένων στα Καλλιτεχνικά Σχολεία. Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Συμμετέχει από το 2015 ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα «κι αν ήσουν εσύ;» του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα.
Κατηγορία Δράσης | - Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
|
Προγράμματα | |
Σ4/Σ20κλπ | |
Σεμινάρια εκπαιδευτικών | - «κι αν ήσουν εσύ; - Τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τους πρόσφυγες»
- Τα χέρια
|
Έτος | |
Πόλεις | |
Εμψυχωτές | - Μπεκιάρης Γιώργος
- Τσόγκα Μαρία
|
Συνεργαζόμενοι | - Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών Αμφιλοχίας
|
Σχολεία | |