Αποτελέσματα αναζήτησης

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας-Το αόρατο παιδί: Δυο παραμύθια για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της Ταυτότητας»

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας-Το αόρατο παιδί: Δυο παραμύθια για τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της Ταυτότητας»

Λάρισα, 17/3/2007, Εργαστήρια για εκπαιδευτικούς, Αριστέα Αρσενοπούλου, Ρίτσα Μαντζαβέλα

Ημ/νίες Εκδήλωσης: 17/3/2007 9:30 πμ - 5:30 μμ Export event

ΔΙΗΜΕΡΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Λάρισα, 16-17 Μαρτίου 2007

«Το θέατρο, μέσο επικοινωνίας, απελευθέρωσης και μάθησης»

 

Εργαστήριο 3

«Η Πεντάμορφη και το τέρας-Το αόρατο παιδί: δύο παραμύθια για την διαφορετικότητα, την αποδοχή, τον προσδιορισμό της ταυτότητας»

Αριστέα Αρσενοπούλου, ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια

Ρίτσα Μαντζαβέλα, ψυχολόγος, δραματοθεραπεύτρια

Με δεδομένη την κλιμάκωση της ρατσιστικής έντασης και της κοινωνικής στέρησης στα σχολεία, συχνά αντιμετωπίζονται θέματα βίας σωματικής ή λεκτικής. Ο δάσκαλος έρχεται αντιμέτωπος με τις έντονες διαφορετικότητες των μαθητών του. Προσπαθεί να κατανοήσει και να επιλύσει θέματα-συγκρούσεις που απειλούν τη συνοχή της τάξης ως ομάδα. Συχνά, έρχεται αντιμέτωπος και με τις προσωπικές του αντιφάσεις όσον αφορά στην αποδοχή.

Σ’ αυτή τη μικρή βιωματική εμπειρία σας προτείνουμε :

Να ανακαλύψουμε μαζί δημιουργικούς τρόπους που να διευκολύνουν τη υνατότητα επικοινωνίας ως μόνη απάντηση σε κάθε μορφή βίας.

Να μοιραστούμε τα διαφορετικά μας συναισθήματα: αγάπη, πόνο, εγκατάλειψη, θυμό, φόβο, ελπίδα, όνειρα…

Να περιορίσουμε την ανασφάλεια και τον φόβο για την δική μας διαφορετικότητα και κατά συνέπεια την διαφορετικότητα των άλλων, μέσα από την κατανόηση και την ενσυναίσθηση.

Να δημιουργήσουμε “ενδιάμεσο χώρο’’ ανάμεσα στα παιδιά και ανάμεσα στους δασκάλους και στα παιδιά.

Όχημά μας γι’ αυτό το ταξίδι είναι:

Τα «καλλιτεχνικά υλικά» που δημιουργούν ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την οικειότητα στις σχέσεις.

Τα παραμύθια που διεγείρουν το παιδί (και το παιδί μέσα μας) με κατανοητό τρόπο και εξυπηρετούν στη λειτουργία της αποκάλυψης του εαυτού.

α) Την «Πεντάμορφη και το Τέρας», α διαφανής ιστορία αγάπης, ωρίμανσης και ανθρώπινης ολοκλήρωσης, βασισμένη στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

 β) Το «Αόρατο παιδί», μια ιστορία αγάπης που «τρέφει» την προσωπικότητα, χαρίζει την επικοινωνία και προσδιορίζει την ταυτότητα των παιδιών και των εφήβων.

Η Αριστέα Αρσενοπούλου είναι ψυχολόγος-δραματοθεραπεύτρια. Από το 1987 εργάζεται ιδιωτικά με ατομικά ραντεβού και θεραπευτικές ομάδες. Οργανώνει, επίσης, ειδικές ομάδες εμπειρίας για φοιτητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και ηθοποιούς καθώς και σεμινάρια για επαγγελματίες από το  χώρο της ψυχικής υγείας. Μέλος του Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας Β. Ελλάδας και εισηγήτρια στα εκπαιδευτικά του προγράμματα. Παλιότερα εργάστηκε στη μονάδα αυτιστικών παιδιών «Ελπίδα» και στο κολέγιο IAS ως καθηγήτρια.

Η Ρίτσα Μαντζαβέλα είναι ψυχολόγος- δραματοθεραπεύτρια και φιλόλογος. Εργάσθηκε από το 1987 έως το 2001 ως ψυχολόγος στην Εταιρεία Σπαστικών Β.Ε. Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, συμμετείχε για επτά χρόνια στη θεατρική ομάδα των σπουδαστών της Ε.Σ.Β.Ε υπό την καθοδήγηση επαγγελματία σκηνοθέτη. Από το 2001 έως σήμερα εργάζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως φιλόλογος ειδικής αγωγής. Τα χρόνια 2001-2006 είχε ανεβάσει μαζί με τους μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου Χανίων τρεις θεατρικές παραστάσεις και μία στην Ουγγαρία σε σχολείο Ειδικής Αγωγής. Οργανώνει ομάδες εμπειρίας και σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας. Είναι μέλος του Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας Β.Ε και του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.

 

 

 

Κατηγορία Δράσης
  • Επιμορφωτικά Σεμινάρια - Εργαστήρια
Έτος
  • 2007
Πόλεις
  • Λάρισα
Εμψυχωτές
  • Αρσενοπούλου Αριστέα
  • Μαντζαβέλα Ρίτσα
Print

Number of views (1067)/Σχόλια (0)

Αρχείο

«Δεκέμβριος 2024»
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
25262728
29
30
1
23
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά (Θεσσαλονίκη, Χαλκιδική, Πέλλα), 3/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Μαρία Διβανέ και η Βικτώρια Κοεμτζοπούλου
45
6
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
7
8
Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Το «Πρόγραμμα TIM2 (Θέατρο και Μαθηματικά): Αξιοποιώντας τεχνικές του θεάτρου για τη διδασκαλία των μαθηματικών»

Χανιά 6-8/12/2024, εργαστήριο για εκπαιδευτικούς, Θοδωρής Παράσχου, Ιωάννα Μούντριζα
9101112
13
14
15
16
Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση

Διαδικτυακά 16/12/2024 Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση (Αττική) προγράμματος "κι αν ήσουν εσύ;" Συντονίζει η Αλεξιάδη Κατερίνα, Δήμητρα Σκέμπη
17
Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Παιδαγωγική - Οργανωτική συνάντηση

Διαδικτυακά, 17/12/2024 (Ηράκλειο, Λασίθι), Παιδαγωγική - συντονιστική συνάντηση
18
19
202122
23242526272829
303112345

Κατηγορίες

Αναζήτηση με φίλτρα

Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά